Répa torta

 2010.09.25. 12:06



A répa nem csak levesbe jó!

Hozzávalók a tésztához:
4-db tojás, 4-evőkanál liszt, 4-evőkanál cukor, fél-narancs reszelt héja, 1db kisebb répa jól megreszelve.

Hozzávalók a krémhez: 1-zacskó vaníliás pudingpor, fél l-tej, 3-evőkanál cukor.

Hozzávalók a sziruphoz: 1dl-narancslé, pár csepp rum aroma.

Hozzávalók a mázhoz:
1db-tojás fehérje, 1-evőkanál cukor, pár csepp citromlé, vanília aroma.

Elkészítés: Milyen is lehet répával készített torta?


Két edény vettem elő, egyikbe a tojás sárgáját kavartam a cukorral habosra, a másikba a tojások fehérjét vertem kemény habbá. A tojás sárgájához lapátoltam a fehérje kemény habot, de úgy hogy össze ne törjem. Utána a lisztet adagoltam lassan hozzá, és mikor eldolgoztam reszeltem bele egy kis narancs héját, és répát.
Egy lábast kivajaztam, és liszteztem, és a masszát beleöntöttem. Előmelegített sütőbe tűpróbáig készre sütöttem. Közben 1dl-narancslét, és pár csepp rum aromát összevegyítettem.
Ahogy kihűlt a piskótatészta kettévágtam vizes késsel, mert így szépen tudjuk szelni az édességet.
Ahogy kihűlt a tészta ebbe a narancsos szirupba mártottam jól az alsó részét, és a felső részét is.
Félre tettem, és megfőztem a vaníliás pudingot, amivel, betöltöttem. Egy csomag pudingport cukorral, és tejjel készre főztem, és hűlt állapotban a desszert közé töltöttem. Nem maradt más, mint a mázat elkészíteni.
A tojás fehérjéből kemény habot vertem, hozzá adtam a vanília aromát, és annyi cukrot, hogy jó sűrű legyen a massza. Ezt kentem a torta tetejére, és meghintettem csipet fahéjjal, majd díszitettem gyümölccsel.

Egy igazán különleges ízt adott a répa a desszertnek.
Ajánlom mindenkinek a kipróbálását!!!

Jó étvágyat! :)

Répa torta:




 

Címkék: répa torta recept ételek egyszerű könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr52322067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása