Házikenyér

 2011.05.13. 11:19



Egy friss szelet házikenyérnél nem is kell jobb!


Hozzávalók:
1db tojás, 300ml langyos víz, 1 teáskanál só, fél kg liszt, 2 teáskanál cukor, 1 teáskanál szárított élesztő, 25g puha vaj.

Elkészítés: Sokat gondolkodtam azon, hogy kipróbálom az itthon sütött kenyeret, mert nagyon finom frissen, és laktató, na és persze egészséges, hiszen kitudja a boltokban található, péksüteményekben mi van.
Egy tálba a tojást belecsurgattam, és enyhén felvertem. Majd hozzáadtam a langyos vizet, sót, és a kenyérsütőgép üstjébe borítottam.
Ezután a lisztet beleszórtam, és a közepébe egy mélyedést fúrtam. A mélyedésbe raktam az élesztőt, és köré szórtam a cukrot, végül a vajat elosztottam a sarkokba.
A gépet a „normál” programon közepes barnaságra beállítottam, és készre sütöttem.
A kész kenyeret nem vettem ki a gépből azonnal, hanem meg vártam, míg kicsit hűl, mert így könnyebb kivenni az üstből, és a dagasztó kar sem marad a forró péksüteményben.
Az enyhén meleg kenyeret lehet utána szeletelni, és fogyasztani!

Isteni finom lett, és óriási különbség van a bolti, és a házi kenyér közt, hiszen laktatóbb,
és érezni lehetett, hogy benne volt az alapanyag!

Ajánlom mindenkinek egy tányér ebéd mellé! :)


Jó étvágyat kívánok!


Házi kenyér:


 

Címkék: kenyér olcsó ételek egyszerű

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr102900322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.18. 12:44:12

A tojás meg vaj fölösleges bele, a szárított élesztőt meg pontosítanám egy 7 g-s zacskóra az egyszerűség kedvéért (konzervatívak kedvéért: 25 g rendes élesztő). Én évek óta így sütöm a kenyeret. Ja, és nem kenyérsütő gépben, hanem sütőben. Nem igazán macerásabb (az effektív meló kimerül a hozzávalók pár percnyi összegyúrásában, aztán már csak keleszteni kel, és időben sütőbe rakni), viszont az összhatás sokkal kenyérszerűbb :-)
süti beállítások módosítása