Ünnepi diós almás

 2011.12.01. 21:51


Hozzávalók:

50 dkg háztartásikeksz

4 db alma

1 evőkanál kristálycukor

1 csomag vaníliáscukor

2 dl tej

1 evőkanál liszt

20 dkg darált dió

 

 

Elkészítés:

A dió, és az alma elkerülhetettlen a karácsonyi készülődéskor.

Mi lenne ,ha ezt a kettőt összevegyítenénk?

Elővettem egy alufóliatálat, majd a kekszreszelékkel vastagon bevontam az edény alját.

Az almákat meghámoztam, és megfőztem, utána 3db gyümölcsöt nagylyukú reszelőn lereszeltem.

A maradék 1 almámat késsel apró kockára felszeleteltem, ezután hozzáborítottam a már lereszelt gyümölcshöz, és vaníliás cukorral megszórtam, és jól megkavartam.

Egy pár percre félretoltam, míg elkészítettem a masszámat.

Egy lábasba borítottam a tejet, és hagytam forrni, mindezután a lisztet hozzákavartam, és sűrűre főztem kis lángon. A végén a cukrot is hozzáadtam,és hagytam hűlni, de úgy hogy a mosogatóba engedtem vizet, és az edényt beleállítottam.

Pár perc elteltével az édes masszába a dió felét beleszórtam, és fakanál segítségével eldolgoztam.

Az alufóliatálat elővettem az alján az édes reszelékkel, erre rátettem a kinyomkodott reszelt almát, utána a kekszet, majd a diós masszát. Még egy réteget csináltam, és a végén a felkockázott gyümölcsöt pakoltam az édesség tetejére, és jó bevontam a maradék dióval.

A kész süteményt egy párpercre a hűtőbe toltam a töltelék miatt, majd vizes késsel felszeltem, és már fogyasztható is.

 

Nagyon egyszerű, és gyorsan elkészíthető!

Ajánlom mindenkinek az ünnepekre!

 

Ünnepi diós almás:

 

Címkék: alma ünnep karácsony dió olcsó ételek sütemény hellókarácsony könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr653430107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása