Készítsünk ehető díszeket, és dekoráljuk ezekkel az otthonunkat!

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 30 dkg porcukor, 2 kiskanál szódabikarbóna, 1csomag mézeskalács fűszerkeverék, 4 evőkanál méz, 2 db tojás, 10 dkg vaj.

Cukormáz: 1db tojás fehérje, 15dkg porcukor, pár csepp citromlé.

Elkészítés: Egy tálba raktam a lisztet, porcukrot, szódabikarbónát, fűszerkeveréket, mézet, a tojást, és a vajat. Jól összedolgoztam, és hagytam egy félórát pihenni. Egy vékonyan lisztezett nyújtódeszkára pakoltam a nyers mézes tésztát, majd 3mm vastagságúra nyújtottam ki. Mivel szaggatóm nem volt itthon, ezért papírdobozra rajzoltam pár ünnepi figurát, és kivágtam. Az összes papírformát ráhelyeztem a tésztára, és kés segítségével kiszaggattam. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, és a süteményeket bele pakoltam, majd előmelegített sütőbe raktam, és készre sütöttem. 

Vigyázni kell, mert hamar átsül.

4 perc alatt lett kész a mézes süti.

Már csak a habot kell elkészíteni a puszedlire.

Engedtem egy kis vizet egy lábasba, és forrni hagytam.

A tetejére egy üveg edényt helyeztem, és bele csurgattam a tojás fehérjét. Robotgéppel félig kikavartam, majd hozzá szórtam a porcukrot, és bele csöpögtettem a citromlevet. Kemény habot csináltam, majd egy nyomózsákba beletöltöttem a habot, és az édességek tetejét kidekoráltam vele.

Én még utána kidíszítve 2 percre visszatoltam a sütőbe, hogy picit rá száradjon a díszítés.

Másnap lehet a karácsonyfa alá pakolni, vagy akár az ünnepi fára akasztani.

Ha elkészült elképzelhető, hogy 1 napig még kicsit kemény lesz, de ha nem spóroltuk ki belőle a szódabikarbónát, másnapra meg puhul a levegő páratartalma miatt.

Több hónapig is eláll.

Tárolás: fémdobozban.

Kellemes készülődést! :)

Karácsonyi mézeskalács figurák: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: karácsony olcsó ételek mézes sütemény egyszerű könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr112512342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása