Házi csokoládés szaloncukor

 2010.11.22. 08:26


Gondoltad volna, hogy a szaloncukrot nem is olyan nehéz előállítani házilag?

Hozzávalók:
fél kg cukor, 10 evőkanál víz, 10 dkg csokoládé, 1 evőkanál vaj, 1 tábla étcsoki.

Elkészítés:
Sajnos már a bolti szaloncukor is tele van minden fajta „ipari segédanyagokkal” ebben legalább tudja az ember, hogy mi van. Egy lábasba szórtam fél kg cukrot, és ráöntöttem 10 evőkanál vizet. Közepes lángon folyamatosan kavargattam 10 percig. Fővés időpontjától még 8 percig kavartam, majd egy kisebb tányérba kivettem a cukormázból. Az ujjam hegyével eldörzsöltem a meleg masszát, és ha szálasodik, és keménykedik akkor lesz jó az édes máz. Közben egy zománcos edénybe vizet raktam fel melegedni, és egy üvegtálat helyeztem a tetejére, majd beledaraboltam a 10 dkg csokit, és hagytam forró gőz felett megolvadni.
A cukormázat lehúztam a tűzről picit kavartam még így is, és mikor megolvadt a csoki hozzáadtam a vajat, eldolgoztam, és a mázhoz lapátoltam, és jól megkavartam.
Műanyag vágódeszkára kiborítottam a csokoládés masszát, és vizes kézzel hosszabb rudakat formáltam belőle, és kés segítségével kisebb cukrokat vagdaltam.

Szintén forró gőz felett megolvasztottam az étcsokit, és mikor félig kihűlt a cukorkám egyenként beleforgattam, majd tárcára szedtem, és pár percig hűtőbe pakoltam.
Utána lehet fogyasztani, vagy akár kisebb cukorpapírba csomagolva a fára akasztani.

Kellemes időtöltést! :)


Elkészítési idő: 35 perc


Házi csokoládés szaloncukor:






 

Címkék: olcsó szaloncukor recept ételek egyszerű könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr712464670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.11.22. 13:11:06

én meg Bailey'sd csináltam házilag.
2deci minél zsírosabb tejet megmelegítünk, felkavarunk benne 4 evőkanál cukrot, majd hozzáüntünk 5deci főző vagy habtejszínt, mindegy.
Köyben 2deci whiskyben (legolcsóbb is jó) elkavarunk 1 tasak mogyorókrémport (Aranka).
Ezután a két trutyit összeöntjük, három napig hagyjuk a hűtőben összeérni, közben megrázogatjuk néha.
Olyan, mint a "bolti" !
süti beállítások módosítása