Palacsintarakás

 2011.01.17. 21:15



Biztosan sokan ismeritek a Gundel palacsintát, ennek egy jégkrémes változatát szeretném bemutatni!

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt, 1 db tojás, csipet só, 1 kiskanál cukor, 1 vaníliás cukor.
Hozzávalók a töltelékhez:
4 evőkanál eperdzsem lekvár, 2 kiskanál méz, 2 evőkanál kakaó, 3 evőkanál cukor, 1db vaníliás jégkrém.
Hozzávalók az öntethez: 15 dkg vaj, 2 kocka étcsokoládé, 1 kiskanál cukor, 2-3 evőkanál tej.

Elkészítés: Egy tálba raktam a következő nyersanyagokat: a lisztet, a tojást, a sót, és végül a cukrokat. Majd fakanál segítségével kicsit eldolgoztam, és csap vízzel közép sűrű tésztát készítettem. 8 db palacsintát lesütöttem, majd vártam vele, hogy kicsit hűljön.
Egy tányért vettem elő, és egy tésztát terítettem rá.
A kakaót összevegyítettem a cukorral, és egy kisebb kanállal megszórtam a palacsintát.
Rá helyeztem a következő tésztát, és erre eperdzsemet kentem, majd ráterítettem a következő kész tésztát. Nekem volt itthon mézem, és gondoltam egy kiskanállal csurgatok az édességre belőle, majd kenőkéssel elsimítottam.
Nem találtam itthon vaníliás pudingot, és hírtelen eszembe jutott mi lenne, ha helyettesíteném vaníliás jégkrémmel.
Picit vártam, hogy félig meg olvadjon a jégkrém, majd kettévágtam, és a felét a következő tésztára pakoltam, és jól szétkentem. A maradék tésztákat ugyan így halmoztam még egymásra. Mikor kész lettem félre toltam egy kicsit, míg az öntetet elkészítettem.
Egy kisebb lábasba kanalaztam a vajat, és hozzá öntöttem a cukrot. Ezt jól felfőztem, majd hozzá törtem az étcsokoládét, és egy kis tejet borítottam még hozzá.
Sűrű csokoládés öntetet főztem, és a palacsintarakást lecsurgattam vele.
Tejszínhabbal díszítettem, és már fogyasztható is!

A méz, és a jégkrém adott a desszertnek egy különleges ízt, ami nagyon feldobta!

Jó étvágyat kívánok mindenkinek!



Palacsintarakás:



 

Címkék: olcsó recept ételek palacsinta egyszerű

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr752591513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása