Rumos barackmag

 2011.01.10. 12:25



Nem kell félni, nem fog ettől berugni senki!

Hozzávalók a tésztájához: 10 dkg cukor, 20dkg vaj, 1db tojás, 10 dkg darált dió, 30 dkg liszt, 1 kiskanál szódabikarbóna, pici tej.

Hozzávalók a krémhez:
15 dkg cukor, 10 dkg dió, 1 evőkanál kakaó, pár csepp rum aroma, 10 dkg vaj.

Hozzávalók a mázhoz:
2 csomag vaníliás cukor, 2 evőkanál kristálycukor, 1körte aroma.

Elkészítés:
Egy tálba öntöttem a lisztet, és elmorzsoltam a vajjal. Hozzáadtam a tojást, a diót, a cukrot, a szódabikarbónát és annyi tejet, hogy könnyen gyúrható legyen. Jól összedolgoztam a tésztát, majd dió nagyságú gombócokat formáltam, és sütőpapírral kibélelt tepsibe pakoltam. Kis helyet hagytam a gombócok között, mert eléggé meg nő a tészta, és összesülnek.
Előmelegített sütőbe 180 fokon 18 perc alatt sült készre.
15 perc után néztem folyamatosan, mert nem jó ha, nagyon megsül, hiszen csak berepedezik az édesség tésztája. Egy tányérra kiszedtem a még meleg süteményt, majd a kezemmel mindegyik golyónak a közepét kicsit kicsíptem. Egy tálba morzsoltam a kiszedett tésztadarabokat. Ehhez adtam a következőket: a cukrot, diót, a kakaót, a vajat, és végül a rum aromát. Fakanál segítségével eldolgoztam a krémet, azután két fél gömb süteményt összeragasztottam a rumos krémmel.
Nem maradt más hátra, mint két kisebb edényt vettem elő egyikbe a cukrokat borítottam a másik edénybe a körte aromát.
Egyenként az édességeket beleforgattam először a körte aromába, majd a cukorba.
Fél napot hagytam, hogy megpuhuljon a tészta, utána lehet fogyasztani.

A rum, és körte aroma adott egy különleges ízt a desszertnek! :)


Jó étvágyat kívánok!

Rumos barackmag:









 

Címkék: recept ételek sütemény golyó könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr662573836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása