Gombás húsgombóc

 2010.08.20. 07:05

 

 

Készítsünk darált húsból, és gombából valami különleges ebédet!

 

Hozzávalók a gombóchoz: fél-kg darált hús (sertés), csipet só, csipet delikát, ízlés szerint fekete bors, 1-db nagyobb fej gomba.

 

Paradicsomos öntethez: 1-evőkanál étolaj, fél-fej vöröshagyma, fél-liter sűrített paradicsom, ízlés szerint só, cukor.

 

Elkészítés: Biztosan ismeritek a paradicsomos gombócot, de mivel volt itthon gombám, így gondoltam kipróbálom ezt a variációt. 

Egy tálat fogtam, és a darált húst bele raktam, majd ízlés szerint sóztam, borsoztam, és szórtam rá delikátot is.

Jól összedolgoztam, és a nyers masszából diónyi gombócokat formáltam. A gombát jó alaposan megmostam, és apróra felvágtam. Ezután a már kész darált húsos gombócokat egyenként megfogtam, és az ujjammal egy pici rést vájtam, és oda töltöttem a gombámat. Majd a kezemmel visszaformáltam, hogy ne látszódjon ki a gomba.

Közben egy lábasba vizet engedtem, és forrni hagytam. Egyenként óvatosan a fövő vízbe helyeztem a húsos galacsinokat, és készre főztem.

 

Már csak a szósz maradt hátra.

Egy kisebb zománcos edénybe csurgattam az olajat, és rászórtam a felaprított hagymát. Fakanál segítségével pár percig kavargattam, utána rálocsoltam a sűrített paradicsomot. Pici vizet adtam hozzá és így is megforgattam a szószt.

Ízlés szerint sóztam, és cukroztam.

Pár percig főztem, és a már kész gombócokat kiszedtem egy tányérra, és a paradicsomos öntetből kanalaztam a tetejére.

 

Nagyon finom lett, és igazán különleges ízt adott a gomba ennek az ételnek!

 

Ajánlom mindenkinek ezt a variációt!

 

Jó étvágyat!:)

 

Elkészítési idő: 40 perc


Gombás húsgombóc: 

 

Címkék: olcsó recept gomba ételek egyszerű könnyen darálhus

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr372234479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása