Virsli rudacskák

 2010.07.24. 18:00



Mit süssünk, ami nem édes?

Hozzávalók a tésztájához:
40 dkg liszt+10dkg liszt, 25 dkg vaj+3 diónyi vaj, 1-tojássárgája, 2dkg élesztő, 2dl tej, 1-evőkanál cukor, csipet só.

Töltelék hozzávaló: virsli, 1-evőkanál ketchup.


Elkészítés: Bár kicsit bonyolultnak tűnik a következő recept, de nem kell meg ijedni, mert nem vészes az elkészítése, és ha elég kitartóak vagyunk, akkor meglátjuk a végeredménynél, hogy érdemes volt elkészíteni ezt az ételt.
Én a leveles tésztát sütöttem meg. Egy edénybe 10dkg lisztet összemorzsoltam 25 dkg vajjal. Az élesztőt felfuttattam cukros tejben. Egy másik tálat kerestem (célszerűen nagyobb) tálban összegyúrtam 40 dkg lisztet a 3-diónyi vajjal, a tojássárgájával, a sóval, és az élesztőstejjel.
Akkor jó a tészta, ha lágy (nekem elég szépen levált a tészta az edény falától). Lisztezett nyújtódeszkán kinyújtottam, és a vajas liszt felét a közepére simítottam. (Vízszintes középső harmada), ráhajtom a tészta felső harmadát, arra kentem a maradék vajat, majd ráhajtottam az alsó harmadot. Behajtom a jobb oldali harmadot középre, majd a bal oldalit is.
Én egyszerűbbnek tartottam megjelöltem a csücskét (és megjegyeztem a pozícióját, nekem az a bal felső volt, de mindegy, mert az a jó ha nem forog el a hajtások-nyújtások között. Betettem a hűtőbe 30-percre. Utána újból kinyújtom, és kétszer-háromszor hajtogatom. Ismét behelyeztem a hűtőbe, 30-percre. Azután kinyújtottam, és hosszú lapokat vágtam belőle késsel, és virslit helyeztem rá, majd feltekertem, és téglalapra megnyomkodtam. A téglalap széleit óvatosan késsel bevagdostam, és így sütöttem készre.
 A tetejére lehet ketchup nyomni, és így fogyasztani isteni finom.

Ajánlom mindenkinek az elkészítését! :)

Virsli rudacskák:
 


 

Címkék: recept ételek egyszerű virsli könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr422173291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása