Habos diós

 2010.07.08. 16:48

 

 
 
Unod már mindig ugyan azt elkészíteni, és valami egyszerűre vágysz, akkor megosztom a következő sütemény receptet!

Hozzávalók a tésztához: 30 dkg liszt, 15 dkg vaj, 1db-tojássárgája, csipet só, 3-evőkanál cukor, 2dkg élesztő, 1dl tej, 1db kockacukor.

Hozzávalók a töltelékhez: 20 dkg darált dió, 3 dkg kakaó, 20 dkg cukor, 2db tojás felvert habja.
 
Elkészítés: Egy tálba az élesztőn, a tejen és a kockacukron kívül az összes hozzávalókat beleraktam, és jól elkavartam. Majd egy kis lábasba öntöttem a tejet, és hozzáadtam a kockacukrot, és meglangyosítottam, és végül az élesztőt hozzámorzsoltam, és megvártam, míg felfut.
Hozzáöntöttem a többi nyersanyaghoz, és egy fakanál segítségével megkavartam. Kicsit nehezen tudtam kavarni ezért, kézzel jól átgyúrtam, és 1-órát hagytam kelni. 
Nagyon fontos: kelt tésztára soha ne nyissunk ablakot, mert egy ehetetlen összeesett tésztát kapunk végeredménynek.
Kilisztezett nyújtódeszkára tettem a már készre kelt nyers tésztát, és késsel kettéfeleztem. Mindkét buciból téglalapot nyújtottam. Egy üveg tálat fogtam, és gőz felett a tojások fehérjét kézi habverővel félig kikavartam, majd pici cukrot szórtam hozzá, és kemény habot készítettem. A következőket öntöttem bele a darált diót, a kakaót, és a cukrot. Óvatosan összeforgattam, hogy ne törjön össze a hab, és a kinyújtott tészta lapokra kentem, aztán feltekertem. Kivajazott, és lisztezett tepsibe helyeztem mindkét szálat, és vajjal megöntöztem a tetejüket, és tűvel picit megszurkáltam. Előmelegített sütőbe raktam, és megsütöttem.
 
Eredménynek egy finom, laktató édességet csináltam, amit mindenkinek ajánlok, hogy kipróbálja! :)
 
Elkészítési idő:1óra 30perc
 
Habos diós: 
 

Címkék: dió olcsó recept ételek sütemény egyszerű

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr152138847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása