Lekváros bukta

 2010.06.01. 18:07



Készítsünk kelt tésztából egyszerű, és laktató édességet!


Hozzávalók: 3-marék liszt, csipet só, ¾ - margarin, 1-darab tojás, 1-csomag élesztő, 1-evőkanál cukor, 2dl tej, pici reszelt narancshéj, 1-darab édes keksz, fél üveg lekvár.

Elkészítés:
Egy tálba raktam a lisztet, sót, margarint, narancs reszelt héját, tojást, és összedolgoztam fakanál segítségével. Majd egy kis lábast kerestem, és beleöntöttem a tejet, cukrot, és meglangyosítottam, és beleszórtam az élesztőt. Mikor felfutott hozzáborítottam a már összekavart nyers tésztához, és kelni hagytam. Duplájára kelesztettem.
Addig a lekvárt elővettem, és pici narancshéjat, és édes kekszet reszeltem hozzá. Ahogy a tésztám megkelt kilisztezett nyújtódeszkára raktam, és kisújnyi vastagságúra nyújtottam. Kés segítségével nagyobb kockákra vágtam, és mindegyikre egy kiskanál lekvárt helyeztem, és óvatosan, hogy a tészta ne szakadjon meg feltekertem. Kivajazott, és lisztezett tepsibe raktam egymáshoz közel, hogy a széle is puha maradjon, ha készre sül. Olvasztott vajjal meglocsoltam a tetejüket, és tűvel picit megszúrtam a buktákat, hogy a forró gőz ott tudjon kimenni, és ne essen össze majd a tészta. Előmelegített sütőben készre sütöttem, és mikor, kihűlt megszórtam porcukorral, és már fogyasztható is.
Nagyon finom, és a gyermekkori emlékeket idézi fel!

Jó étvágyat kívánok hozzá!

Elkészítési idő: 1óra

Tipp: A lekvárt még finomabbá tudjuk varázsolni, ha egy pici narancshéjat, és bármilyen édes kekszet reszelünk bele. Így nemcsak finomabb, de masszívabb is lesz a lekvár, és nem kell attól tartani, hogy kifolyik a tésztából sütés közben.

Címkék: recept ételek sütemény egyszerű lekvár könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr582048464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása