Kakaós szelet

 2010.05.28. 15:37



Van olyan sütemény recept, ami nem macerás?


Hozzávalók tésztához:
60dkg liszt, 3dkg élesztő, 2db tojássárgája, 2-evőkanál olaj, csipet só, 4-evőkanál cukor, 2dl tej.

A tészta tetejére:
5dkg vaj, 5-evőkanál kakaópor, 6-evőkanál cukor.

Elkészítés:
Az első dolgom, hogy a tűzhelyet bekapcsolom, hogy mire hasznát szeretném venni, jól bemelegedjen. Egy tálba szórtam a lisztet, a tojássárgáját, az olajat, és a sót. Ezeket jól fakanál segítségével összekavartam. Majd egy lábasba öntöttem a tejet, és a cukrot, és meglangyosítottam. Levettem az edényt a tűzről, és hozzáadtam az élesztőt is.
Az élesztős tejet hozzálocsoltam a liszthez, és jól összedolgoztam. Megnyitottam a sütőajtót, és konyharuhával letakartam, és úgy kelesztettem duplájára a nyers tésztát.
Egy jó tanács, kelesztésnél soha ne nyissunk ablakot, mert egy összeesett, és ehetetlen tésztát fogunk kapni.
Szóval, muszáj bírni ebben az időszakban a „trópusi” hőséget. A készre kelt tésztát lisztezett nyújtódeszkára tettem, és nagyújnyi vastagságúra, és tepsi szélesre nyújtottam. Kivajazott, és lisztezett tepsibe raktam, majd 10 dkg vajat olvasztottam, és a tetejére öntöttem, és erre rá kakaócukrot szórtam, és így raktam a sütőbe sülni.
Amikor már majdnem készre sült, akkor fél dl tejet melegítettem, és a tetejére csöpögtettem. Hagytam pár percet sülni, és lekapcsoltam a sütőt.
Ahogy kihűlt lehet szeletelni, és isteni finom a vastagon szórt kakaós cukor a tetején.

Jó étvágyat kívánok mindenkinek hozzá!

Elkészítési idő: 50perc


Kakaós szelet:






 

Címkék: olcsó recept ételek sütemény kakaó egyszerű

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr572038167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása