Házi lángos

 2010.05.13. 22:47



A lángos vásári különlegességnek tűnik, pedig nagyon egyszerű elkészíteni.


Hozzávalók a tésztájához: fél kg liszt, csipet só, 1dl víz, 1-csomag élesztő, és olaj a (sütéshez).

A lángos tetejére:
ízlés szerint ( tejföl, sajt, foghagyma, ki hogy szereti) .

Elkészítés: Rengetek édes után jó, ha valami sósat, és laktatót készítünk, és persze ne legyen idő igényes, és macerás. Az első dolgom, hogy a sütőt bekapcsolom, hogy mire a hasznát szeretném venni, jól átmelegedjen. Egy tálat fogtam beleöntöttem a lisztet, majd a mikróba raktam, hogy kicsit átmelegedjen. Ezzel meggyorsítom a kelesztést. Aztán egy csipet sót adtam hozzá, és egy lábasba folyasztottam vizet, és meglangyosítottam, és beleszórtam az élesztőt. A sós liszthez borítottam az élesztős vizet, és fakanál segítségével jól összedolgoztam. Kicsit megliszteztem a tetejét, és közel a sütőajtóhoz raktam, hogy gyorsabban megkeljen. Az ablakot nem szabad kelt tésztára megnyitni, mert egy keletlen, és összeesett tésztát kapunk, ami ehetetlen lesz.
Nekem egy fél óra alatt megkelt. Nem kell nyújtódeszkára kiszedni a tésztát, hanem a tálból a kezemmel gombócokat formáltam, és az ujjammal megnyújtottam, és készre sütöttem.
Szalvétára szedtem, hogy a lángos tésztájáról lecsöpögő olajat magába szívja. Volt itthon tejfölöm, és azt kentem a tetejére, de lehet sajtot is rá szórni, és ha van valakinek foghagymája azzal is finom.
Nagyon szeretem, mert laktató, és gyorsan kész van!

Jó étvágyat kívánok hozzá! :)

Elkészítési idő: 45perc

Házi lángos:

Címkék: lángos olcsó recept ételek sajt egyszerű könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr552001497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása