Cukros kalács

 2010.05.09. 20:25



Ha a gyerek dünnyög valami édességért, de nincs otthon szinte semmi, akkor érdemes megpróbálkozni ennek a süteménynek az elkészítésével.

Hozzávalók: fél kiló liszt, 15dkg vaj, 3-evőkanál cukor, csipet só, 3-evőkanál tejföl, csipet szalalkáli, 1db tojás.

Elkészítés: Most egy olyan receptet osztok meg mindenkivel, amit a napokban próbáltam ki, és gyorsan, és minden macera nélkül meglehet csinálni. Az első dolgom a tűzhely bekapcsolása, hogy jól felmelegedjen, mire berakom sülni a nyers tésztát. A tepsit pici vajjal kikentem, és utána kiliszteztem. Egy tálba raktam a lisztet, vajat, cukrot, sót, tejfölt, szalalkálit, és jól összedolgoztam. Az asztalt jól beliszteztem, és a tésztát kicsit még gyúrtam, majd kétfele vágtam. Az egyik kis buci tésztát megfogtam és 4-fele hasítottam, és mind a négy tésztából hosszú tésztát formáltam, és mint mikor a hajunkat fonjuk ugyan azt tettem a tésztával is. Egy kalácsot fontam belőle. A másikkal is ugyan ezt tettem, és a tepsibe raktam. Egy tojást picit felvertem, és a fonott kalács tetejére rákentem, és végül cukorral meghintettem. 20-percig sült, majd hagytam kicsit hűlni a sütőbe, és utána lehet felszeletelni, és fogyasztani.

Nagyon finom omlós a tésztája, és gyorsan kész van! :)

Elkészítési idő: 40perc

Cukros kalács

 

Címkék: olcsó recept ételek kalács sütés egyszerű könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr181986743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása