Töltött csokigolyó

 2010.05.04. 17:30



Egy roppant egyszerű édesség recept.


Hozzávalók a tésztához: 250g liszt, 120g margarin, 3db tojás, fél kiskanál só, 500g víz.

Hozzávalók a töltelékhez:
1-csomag vaníliás pudingpor, fél liter tej, 2db tojás fehérje, 3-kanál cukor, pár csepp citromlé.

Hozzávalók a mázhoz:
10dkg vaj, 3-evőkanál kakaó, 1dl tej, 2-evőkanál cukor.

Elkészítés: Ki gondolná, hogy lehet ennyi apróságból ünnepi alkalmakra is látványos desszertet készíteni. Egy lábasba a vizet, a margarint, felforraljuk, de ügyeljünk arra, hogy ne hosszasan forrjon.
Majd adjuk hozzá egyszerre a lisztet, és gyors kevergetés mellett csomómentesre kavarjuk.
Főzzük a tésztát, míg el nem válik az edény falától.
Hagyjuk kihűlni. Ezután dolgozzuk a tojásokat a tésztához egyenként. Folytassuk a tészta összedolgozását, míg sima nem lesz. Hagyom félig kihűlni. Addig a krémet elkészítem. Fél liter tejbe egy zacskó vaníliás pudingot szórtam, és 2-kanál cukrot, és ezt összefőztem sűrűre. Szintén ezt is hagytam picit hűlni. 2db tojás fehérjét forró gőz fölött félig felvertem, és egy kanál cukrot adtam hozzá, és pici citromlevet, és készre kavartam. A már félig kihűlt tésztámat megfogtam, és félkör alakú gombócokat formáltam belőle. Egy habzsák, vagy zacskó segítségével a félkör gombócba a habból nyomtam, és hagytam még annyi helyet, hogy a közepébe tudjak tölteni, a vaníliás krémből. Ezután óvatosan, hogy ne nyomjuk nagyon össze a habot, teljes gombócot formáltam a tésztából. Amikor az összes nyerstésztát betöltöttem a töltelékekkel, beraktam a sütőbe 10-percre, és átsütöttem elektromos sütőbe 160-fokon. Elkészítettem rá a csokoládé öntetet. Egy edénybe raktam vajat, cukrot, addig kavartam, míg össze nem forr, majd hozzáadtam a kakaót, és szintén így is hagytam összeforrni, és végül a tejet ráöntöttem. Hagytam picit a csokiöntetet kihűlni, hogy ne legyen annyira folyós. Kivettem rácsostól a készresült sütiket és, ráborítottam a csokit. Vártam pár percet, és tányérra szedtem a desszertet, és a hűtőbe tettem. 1-óra múlva lehet akár tejszínhabbal enni.

Isteni finom, és bár kicsit bonyolultnak tűnik az elkészítés, de ajánlom mindenkinek a kipróbálását! :)

Elkészítési idő: 50perc


Töltött csokigolyó:




 
 

Címkék: főzés olcsó recept csoki ételek kakaó egyszerű töltött könnyen csokigolyó

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr781974461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása