Anyák napi képkeret

 2010.04.29. 22:15



Mint már írtam anyák napjára érdemes valami személyhez kötődő dolgot adni a sok, boltba
megvásárolható haszontalan kacat helyett.

Hozzávalók a mézes puszedli tésztájához:
25 dkg méz, 2dl tejföl, 2db tojás, 15dkg vaj, 1db citrom reszelt héja, és pici leve, 1csomag vaníliás cukor, fél csomag sütőpor, fél kiskanál szódabikarbóna, 35 dkg liszt, 1- evőkanál fahéj, vagy mézeskalács fűszerkeverék.

Hozzávalók a kidekoráláshoz:
1-tojásfehérje, 1-kanál cukor, 1-piros filc, 1db élő virág, piros szalag, pár szem gyöngy, egy fénykép.

Elkészítés:
Azon gondolkodtam, mit készíthetnék anyák napjára, hogy ne minden évben ugyan azzal kedveskedjek. Így jött az ötlet sütök valami édeset, és azt dekorálom ki kellőképp. Egy tálat kerestem, és a lisztet, a sütőport, a vaníliás cukrot, a szódabikarbónát, 2db tojást, 15dkg vajat, 1db citrom reszelt héját, és pici levét, majd a tejfölt, és a mézet összedolgoztam az edénybe. Figyelni kell, arra ne legyen a tészta nagyon kemény, szóval lágyra gyúrtam össze. Egy 10-percet állni hagytam. Addig egy karton dobozt vettem a kezembe, és egy képkeretformát vágtam ki belőle. Mikor megvoltam lisztet szórtam az asztalra, és nyújtófával kisujjnyi vastagra kinyújtottam a nyers tésztát. A kivágott képkeretformát ráraktam a tésztára, és körbevágtam késsel. A tepsit kibéleltem sütőpapírral, akinek nincs otthon papír szatyorral, meg tudja oldani. Beraktam sülni pár percre addig, míg meg nem emelkedett a tészta. Figyelni kell arra, hogy nehogy túl süssük, mert hamar megsül. Addig forró gőz fölött a tojás fehérjét félig felvertem, és hozzáadtam egy kis cukrot, és kemény habbá kavartam. A mézes süteményt kivettem, és picit vártam, míg hűl. A habbal körbe a képkeret szélét kidíszítettem, majd a fénykép helye körül is picit dekoráltam, és apró ezüstszínű gyöngyökkel tettem még színesebbé. Majd filcet fogtam, és azzal is kicsit kiszínesítettem. A képet beleraktam a kivágott formába, és még mindig kicsit üresnek éreztem, így egy pár darab élő virágszirmot szórtam a képkeret széleire. Végül egy drótra rátekertem egy hosszabb gyöngysort, és pici száraz virággal, és egy hosszabb szalaggal a jobb oldal sarkába szúrtam. Volt itthon egy katicás hűtőmágnesem azt raktam még rá.

Ahogy megszáradt a hab akkor lehet egy celofán papírba csomagolni, és egy szalaggal átkötve már vihetjük is ajándékba.
 
Kívánom mindenkinek a sütemény dekoráció elkészítését!
Elkészítési idő: 40perc

Anyák napi képkeret:



 

Címkék: virág olcsó recept filc méz sütemény szalag egyszerű dísz képkeret dekorációk könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr591963089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása