Cukros pogácsa

 2010.04.20. 21:17



Pogácsát lehet cukrosan is készíteni.


Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1-evőkanál cukor, csipet só, 1 dl tej, élesztő, 1-kiskanál vaj,(tepsi kikenéshez)

Elkészítés: Megkívántam a pogácsát, bár unalmas mindig sósan elkészíteni, és nem árt a változatosság.
Egy jó tanács azoknak, akik türelmetlenek kelesztésnél.
Én mindig a lisztet egy üvegtálba rakom, és beteszem a mikróba pár persze, hogy kicsit meleg legyen a lisztem. Ez a megoldás arra jó, hogy gyorsabban fog a tészta megkelni. Szóval a sütővel kezdtem bekapcsoltam, hogy jól bemelegedjen. Majd a lisztet mikóba felmelegítem, és hozzáadok 1 –evőkanál cukrot, csipet sót. Kisebb lábasba beleöntöm a tejet, rakok hozzá pici cukrot, és hagyom, hogy langyos legyen és nem tűz forró. Majd az élesztőt hozzáadom. (1 csomag élesztőt adtam hozzá.) Megvártam amíg felfut az élesztő. Ezután rálocsoltam az élesztős tejet a lisztre, és jól összegyúrtam. Közepes állagúra dolgoztam meg a tésztát. Letakartam egy konyharuhával, és a sütőajtót megnyitottam és a nyers tésztát a közelbe raktam. Fél óra alatt duplára kelt meg a pogácsatészta. Kelesztésnél ügyeljünk arra, hogy a konyha ablakot ne nyissuk meg, mert egy összeesett tésztát kapunk, és ehetetlen lesz sajnos. Bírni kell ilyenkor a „trópusi „ hőséget a házban. Ilyenkor egy jéghideg üdítőt veszek magamhoz, ezzel hűtöm le magam. Fél óra elteltével az asztalomra szórtam lisztet kinyújtottam nyújtófával a pogácsa tésztát. Kés segítségével berácsoztam és nekem szaggatóm nem volt itthon, ezért egy kisebb pohárral oldottam meg. A kiszaggatott tésztát belemártottam a tejbe, majd cukorba, és végül kivajazott tepsibe helyeztem, és készre sütöttem.
A sós pogácsától igazából megszomjazunk, és jól csúszik egy jéghideg sör, de én ehhez a édes pogácsához üdítőt ajánlok.
 

Elkészítési idő: 50perc


Cukros pogácsa:



 

Címkék: tej olcsó recept ételek pogácsa sütemény cukor egyszerű

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr791938205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása