Diós szelet

 2010.04.18. 20:54



Kevés összetevőből, könnyedén elkészíthető édesség.



Hozzávalók: fél liter tej, 15dkg vaj, (bármilyen vaj jó hozzá,) 15dkg cukor, 1kg vaníliás keksz, 2 kisebb marék szeletelt dió, 1 csomag vaníliás cukor,

Elkészítés:  Szeretem a gyorsan, összeállítható ínyencségeket, és általában amit találok itthon abból szoktam valami roppant egyszerű finomságot összehozni. Unom mindig ugyan azokat a süteményeket megsütni, és ezért szoktam valami újat kitalálni. Egy tálat kerestem, és reszelővel a vaníliás kekszet lereszeltem.( Bármilyen édes keksz jó hozzá, bár nekem nem volt vaníliás cukrom, és ilyen töltött keksszel oldottam meg. Mikor ezzel megvoltam rászórtam a darált dióból egy kisebb marékkal. Elővettem egy lábast, és a vajat felolvasztottam, majd hozzáadtam a cukrot, és pár percig kavartam. Mikor elég jól összefőtt hozzáöntöttem a tejet, és vártam, míg felforr. Levettem a tűzről és még meleg állapotban rálocsoltam a diós- kekszes törmelékre. Összekavartam és vártam 10 percet, hogy kihűljön. Én minden vásárlásnál , ha veszek akármilyen édességet, kekszet elszoktam rakni a műanyag dobozát. Úgy vagyok vele, ha bármikor készítek valami édességet még, hasznát tudom venni. Most szükségem is lett a dobozra. (Ha valakinek nincs otthon hasonló műanyag doboza, akkor alufóliát terít az asztalára, és abba tekeri fel a masszát.) Ebbe a hosszúkás dobozba a kezemmel picit beleraktam a darált dióból és rálapátoltam a masszát.
Beraktam a hűtőbe 2 órát, és könnyedén levágtam a műanyagot a süteményről, majd vizes késsel felszeleteltem, és a tetejét megszórtam dióval.

Elkészítési idő: 35 perc


Nagyon finom, és egyszerű desszert, kívánom mindenkinek az elkészítést! :)

Diós szelet:

Címkék: dió olcsó recept ételek keksz nélkül sütemény sütés egyszerű

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr651932563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása