Turpisságok: Nekem általában almám szokott itthon lenni gyümölcsök közül. Szoktam süteményekbe, palacsintába rakni, de azzal az egy dologgal nem vagyok soha kibékülve, hogy mikor lereszelem az almát egy kis idő után, elkezd megbarnulni. Mint azt tudjuk a citromlé sok mindenre jó, és kipróbáltam csepegtettem egy kicsit a reszelt almára, és így megakadályoztam, hogy megbarnuljon a gyümölcs.
Óvatosan a citrommal, nehogy túl savanyú legyen tőle az almánk!

Legtöbb édesség elkészítésénél keleszteni kell sajnos a tésztánkat. Mikor kevesebb időm adódik sütemények sütésére, én egy apró dolgot szoktam bevetni.
A tésztámhoz kimért lisztet egy pár percre mikroba tettem és ezáltal, hogy fölmelegedett a liszt könnyebben, és gyorsabban megkelt a nyers tésztám.
Egy jó tanács azoknak, akik fáradtak, és hamarabb szeretnék, hogy elkészüljön a süteményük!


Mostanában elég gyakran készítek kelt tésztából különböző süteményeket. Egy nagyon hasznos tanács, hogy soha ne nyissuk ki az ablakokat kelesztésnél.
Akármennyire is melegünk van sajnos bírni kell a nagy hűséget. Különben egy lapos, és szó szerint ehetetlen masszát kapunk végeredménynek.
Én ilyen helyzetekben egy pohár jéghideg üdítőt készítek magamnak, így jobban kibírom a konyhámba a „trópusi” hőséget.



A mai rohanó világban gyakran velem is előfordul, hogy hiába valamit felírok egy cetlire vásárlásnál sajnos elfelejtek megvenni. Szerettem volna pudingos édességet készíteni, de nem volt már kedvem visszamenni a boltba. Ilyenkor mindig megnézem, hogy milyen alapanyagom van itthon, és bár én nem szoktam feladni, mert az itthoni dolgokból próbáltam valamit összehozni. Hiszen ,elég könnyedén, és gyorsan lehet pudingot csinálni, liter tejből, 4-evőkanál liszt, 4-evőkanál cukor, 1-csomag vaníliás cukor. Esetleg ha valaki csokis pudingot szeretne, akkor ehhez ad még 4-kiskanál kakaót. Ilyen egyszerűen tudunk otthon is pudingot készíteni pillanatok alatt!


Imádok levest készíteni, és odafigyelek, hogy a fűszerek is kellő képen domináljanak benne, és persze nem szeretem, ha zsíros. Én gríz galuskát szoktam betétnek a levesbe főzni. Ha igazán finom galuskát akarok csinálni, akkor a húslevet előző nap meg szoktam főzni, és az átszűrt levest berakom a hűtőbe. Másnap mielőtt tálalnám, leszedem a tetejét, és ezt fogom a gríz galuskába rakni. Ettől finomabb lesz, és benne megtalálható a leves íze. Bár ha kicsit zsírosra sikerült a levesem, akkor szalvétát veszek elő, és azt rakok a tetejére, ezzel le tudok szedni a zsírból kellőképpen.
Ajánlom mindenkinek ezt a fajta elkészítést, mert isteni finom!


Ha sütőben készítek különböző ételeket, odafigyelek arra, hogy nehogy megégjen. Legtöbbször sajttal kombinálva szoktam főzni ebédet. Viszont előfordult már több alkalommal, hogy a rakott ételen a sajt sajnos odaégett, hogy ezt elkerüljem kipróbáltam, hogy zsemlemorzsát szórtam a sajt tetejére. Ettől szép piros,  ropogós lett a kész ételem.
Ezt az elkészítést ajánlom, mert tényleg gusztusos az eredmény!



 

Címkék: tippek recept tanácsok praktikák

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr601910677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása