További ötletek: Általában, én vajból többet szoktam vásárolni, és alufóliába szoktam becsomagolni. Majd így rakom be a fagyasztóba. Több hónapon keresztül eláll minőségi károsodás nélkül.

Bár én nem szeretek olajat használni, de azért van itthon ,ha hírtelen bármibe kellene. Sült burgonyát úgy sütök, hogy egy alufólia papírt terítek alulra a sütőbe ,és arra rakom a fagyasztott hasábokat, és így nem tapad le ,mert fagyott ,de ha normál burgonyát hasítunk rá akkor sajnos leragad. Aki viszont szeret olajban sütni krumplit annak nagyon jó tanács, hogy nem fröcsköl ki a serpenyőből az olaj, ha pici sót szór bele. Vigyázzunk azért túl ne sózzuk!

Akaratlanul is mikor étkezünk rácsöppen a ruhánkra zsírfolt, vagy a szőnyegre rácsöppen akármilyen zsíros szennyeződés. Tapasztalatom alapján a szőnyegre kiborult a hintőporom, és rajta volt egy éjszakán keresztül, majd mikor porszívót vettem a kezembe nagyon szépen eltűnt a folt a szőnyegből.
Szintén a ruhámnál is kipróbáltam ezt a megoldást  hintőport szórtam rá, és bár én 2-órát hagytam rajta, és kimostam. A ruha szép tiszta lett, és a folt kijött a ruhából.
Azért csínján a makacs foltokkal!

Nincs annál rosszabb mikor lassan lejár a hűtőbe főtt étel, tej, sorolhatnám. Én nem szeretem úgy, tesztelni a joghurtot, tejet, hogy belekóstolok. Éppen ezért mikor a tejre kerül a sor, hogy minőségileg mégnézem, hogy lejárt-e a szavatossága, a tűzhelyet bekapcsolom és fölé tartok egy kiskanál tejet. Majd ha látom ,hogy felforr akkor tudom hogy még jó, és tudom bármibe használni, de ha össze megy akkor sajnos ki kell dobni.

Vigyázzunk a lejáratos ételekre!



Hagyan tudunk praktikusan húsleves kockát csinálni.
Mikor sok zöldségem van itthon ,és  kell a hűtőbe az üres hej azt szoktam csinálni, hogy vegyesen a megmosott zőldségeket feldarabolom apró darabokra. Majd előveszem a hűtőből a jégkocka tartót, és belerakom a zöldségeket, és rakok rá pici vizet, így sokáig eltudom tárolni a zöldséget, és praktikus is ,mert nem kell mindig fáradtan szeletelni a levesbe a különböző hozzávalókat, csak megfogom, és kiveszem a hűtőből ,és beleteszek egy kockával.
Igazán finom, lesz tőle a leves.


Mikor épen nem sütit akkor valami igazán könnyűt, és gyors ínyencséget készítek. Ekkor szoktam pudingot főzni. Egy gondom van vele mindig bebőrösödik a teteje ahogy kiöntöm a pohárba. Rájöttem ,hogy ezt elkerűlhetem, ha mikor kiborítom a kész pudingot egy edénybe rögtön cukorral meghintem a tetejét, és így megakadályozom  hogy megbőrösödjön az édesség teteje.
Remélem ezzel jó tanácsot adtam!


Még egy jó tanács a piskótatésztával kapcsolatban.
Sokszor gondot jelent számomra, ha megsül a tészta, és pár óra elteltével elkezd száradni és sajnos akkor már nem annyira finom, gusztusos. Úgy szoktam a piskótatésztát csinálni, hogy mindenkép a tésztába belerakok vagy tejet, vagy egy kis tejfölt. Ettől finom, puha lesz, és akár napok múlva is omlós lesz a sütemény.
Mikor meglátom a végeredményt kedvet kapok újra ,és újra készíteni édességeket.






 

Címkék: főzés tippek recept tanácsok praktikák

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr281905878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása