Keksztekercs

 2010.04.02. 17:14



Könnyen és gyorsan elkészíthető sütemény azoknak, akiknek nem sok idejük maradt a húsvéti előkészületekre.

Hozzávalók:
20dkg margarin, 15dkg cukor, 2 evőkanál kakaó, fél liter tej, 1kg háztartási keksz, 1 csomag kókuszreszelék, pár csepp rum aroma.

Elkészítés
: Egy műanyag tálba beleborítottam a kekszet, és apró darabokra összetördeltem. Minél kisebb darabokra törjük  annál gyorsabban puhul meg a keksz a csoki öntettől. Mikor ezzel kész lettem egy lábast elővettem és a vajat a cukorral együtt elkezdtem olvasztani. Ahogy fel olvadt a vaj pár percig kavartam a cukorral és hozzáadtam a kakaót. Folyamatosan kavartam ,hogy nehogy odaégjen legalább 1 percig ,és hozzáöntöttem a tejet. Ahogy ezzel is megvoltam picit megkavartam ,és megvártam míg felfő a csoki öntetem.
Levettem a tűzhelyről a már forróra felfőzött öntetemet. Ezután a „keksz törmelékre” ráborítottam, és jól alaposan megforgattam, hogy minden keksz darabkát érjen a kakaós öntet. Én úgy szoktam csinálni ,hogy mindig keveset öntök egyszerre a kekszre ,mert ha túl sokat borítunk rá, akkor nagyon híg lesz a keksz masszánk és nehezen fog megszilárdulni. Szoktam egy pár csepp rum aromát rálocsolni, és ettől lesz még finomabb a sütemény. 15 percet vártam míg megpuhul a kekszem ,a kakaós öntettől, de persze meg kell győződni arról ,hogy puha a keksz eléggé. Akinek még kemény az nyugodtan hagyja még állni. (Mármint a masszát:)Mikor ezzel is meg voltam kerestem egy alufóliát, és kiterítettem az asztalra. Vágtam belőle egy kisebb darabot, és a kókusz reszelékből szórtam egy hosszú csíkba rá. Majd megfogtam a beáztatott kekszet és fakanállal óvatosan a kókuszreszelékre elkezdtem rá borítani. Általában nekem 2 hosszabb szál szokott kijönni ennyi kekszből. Ezután az alufóliába óvatosan becsomagoltam és kellő képen arányos formára próbáltam a kezemmel megnyomkodni. Beraktam a hűtőbe, hogy had szilárduljon meg kellő képen, és így könnyebben lehet majd szeletelni, mint ha folyós nagyon a masszánk és úgy csomagoljuk be. Persze lehet golyókat is formálni, és azután kókuszba beleforgatni, de én így szeretem jobban, mert gyorsabban kész vagyok vele. Én 2 órát vártam és kivettem a hűtőből, majd vizes késsel, hogy ne tapadjon nagyon a sütemény a késre, és így szép szeleteket kapunk. Elkezdtem fölszelni, és a tányérra raktam, végül megszórtam kókusz reszelékkel. Azt szeretem a legjobban mikor fel van szeletelve a sütemény,és nagyon szép formában látszanak a keksz darabkák és ettől lesz annyira mutatós.
Elkészítési idő: 40 perc

Én ezzel az egyszerű süteménnyel kívánok mindenkinek Boldog húsvéti ünnepeket!
Íme:


 

Címkék: tej ételek keksz kókusz kakaó rum

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr141890017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása