Húsvéti váza

 2010.03.27. 20:12

Elég egyedi és furcsa ötlet műanyag üvegre tojáshéjat ragasztani.

Hozzávalók: pár szál élővirág, pár szál szárazvirág, 1db hurkapálca, 6db tojás, pár műlevél, egy kisebb marék igazi fű, tojás dekorálásához 2db filc, egy kisebb tekercs áttetsző cellux, egy műanyag üveg.

Elkészítés: Hamarosan itt az ünnep és gondoltam készítek egy igazán egyedi húsvéti vázát az asztalomra. Kerestem egy műanyag üveget és levágtam a tetejét, hogy váza formája legyen. Mikor ezzel megvoltam az összegyűjtött tojásokat elővettem és késsel óvatosan, hogy nehogy rossz irányba törjön hosszába megrepesztettem és a tojás tartalmát egy edénybe csurgattam majd megmostam a tojáshéj belsejét.
Vattapamaccsal megtörölgettem a tojáshéj belső felét, ez nagyon fontos, mert akkor nehezen tudjuk a vázához tapasztani ha nedves marad kicsit is a tojáshéj belső része. Ezután a ragasztó szalaggal elkezdtem a tojásokat a műanyag üvegre ragasztani de úgy hogy a tojáshéj keskenyebbik része legyen felül. Bár én három tojást választottam  ketté a vázámhoz ,de persze lehet többet is rá ragasztani. Hármat alulra ragasztottam majd utána hármat felülre, de úgy, hogy kettő tojáshéj közzé essen mindig egy. Azért  így csináltam, hogy a tojáshéj között mindenhol kisebb rész maradjon, hogy kitudjam majd dekorálni ott is.
Mikor befejeztem a ragasztást a tojások közti üres részt elkezdtem dekorálni műlevéllel. Úgy oldottam meg, hogy művirágról csíptem le pár darabot de ha valakinek nincs otthon akkor akár igazi falevéllel is tudja a tojások között díszíteni. Majd volt nekem itthon élő és száraz virágom ezekből is ízlés szerint szúrtam a műlevelekhez ugye a tojások közötti részhez. Most már hogy elkészült a húsvéti vázám raktam bele száraz és élő virágot. Ezután gondoltam festek pár darab tojást és ezekkel is feldobom a vázámat. 3db tojást elővettem késsel megszúrtam mindkét oldalon a tetejét ezután kifújtam a tojás tartalmát. Mikor megvoltam mind a három tojással vízzel átöblítettem a belsejét és kicsit vártam hogy kicsöpögjön a víz belőle.
Kerestem zöld és piros filcet és mintákat rajzoltam ízlésesen a tojásokra. Az egyik tojást úgy dekoráltam ki, hogy apró lukakat fúrtam rá bár én tollal  kocogtattam meg a tojást. Nagyon  óvatosan kell csinálni, mert szétreped  ha nagyon ráütünk . A virág leveleit a tojás lyukaiba raktam. Nem maradt más, mint egy hurka pálcát elővettem és óvatosan hogy a tojások el ne repedjenek, felfűztem őket és hogy a váza mutatósabb legyen, a tojások közé szintén műlevelet tekertem. Ahogy kész lettem ezt is beleállítottam a vázába a virágok közé. Végül szedtem igazi füvet és a váza elé szórtam  és raktam rá egy katicás hűtőmágnest,  amit édesapámtól kaptam ajándékba.


Íme:



 

Címkék: tojás váza dekorációk

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr711873594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása