A mézeskalács nagy szerepet játszik a magyar kultúrában, gondoljunk pl. Jancsi, és Juliska meséjére! Ezt a hagyományt a karácsonyi szokások közé is be tudjuk építeni. 

Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 30 dkg vaj, 2 db tojássárgája, 10 dkg porcukor, 10 dkg méz, 2 kiskanál szódabikarbóna, 1 evőkanál kakaó, 1/2 mézeskalács fűszerkeverék.

Díszítő mázhoz: 1db tojás fehérje, 10 dkg porcukor, pár csepp citromlé.

Hozzávalók a koszorúhoz: 1 db közepes tányér, kisebb tekercs alufólia papír, 4 db műfenyő gally, 1 db akármilyen gyertya, ünnepi vastag szalag, 2 db dísz gömb, 10 dkg mogyoró. 

Elkészítés: Egy tálat elővettem, és a lisztet a kakaóporral összevegyítettem, majd belemorzsoltam a margarint. A többi hozzávalóval határozott mozdulattal jól összedolgoztam. Egy fél órát hagytam pihenni a nyers tésztát. Ezután alaposan átgyúrtam, és egy lisztezett gyúródeszkára helyeztem. Kinyújtottam 3mm-es vastagságúra, és bár nekem nem volt itthon ünnepi figurás szaggatóm, így dobozból vágtam ki 4 db nagy szívformát. Ezeket helyeztem a kinyújtott mézes tésztára, és kés segítségével ki szaggattam. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, és belepakoltam a szívformákat. Előmelegített sütőbe toltam, és 180-200 fokon sütöttem készre.

5 perc alatt készre sült a mézes puszedlim. 

A díszítéshez: egy lábasba vizet engedtem, és forrni hagytam. Egy üveg tálat raktam a tetejére, és a tojás fehérjét belecsurgattam, majd félig ki kavartam, aztán hozzá adtam a cukrot, és a citrom levét. Kemény habot készítettem, majd nyomózsákba töltöttem, és ki dekoráltam az édességet.

Bár én még picit így kidíszítve visszatoltam a sütőbe, 1-2 percre, hogy a hab könnyedén rá száradjon.

Nem maradt más hátra, mint összeállítani az ünnepi koszorút.

Egy közepes tányért alaposan bevontam alufólia papírral. Egy gyertyát a tányér közepére tettem, és köré pakoltam a szív alakú mézes tésztákat. A gyertya két oldalához karácsonyi dísz gömböket halmoztam. A vastag ünnepi szalagomból, egy masnit kötöttem, és a gyertya elé helyeztem. Éreztem, hiányzik még valami, és hogy még szebb, és látványosabb legyen az édességek közé fenyőgallyakat, helyeztem.

Nekem volt itthon mogyoróm, és a gallyakhoz kis halmokat szórtam.

Maga az elkészítése is ünnepi hangulatot teremtett a lakásba.

Tárolás: Fém dobozban.

Hetekig is eláll.

Kellemes készülődést kívánok! :)

Adventi koszorú mézeskalácsból: 

  

 

 

 

 

Címkék: karácsony olcsó helló ételek mézes sütemény egyszerű könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr112523770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása