Házi joghurt

 2010.06.08. 20:16



Amit a boltok polcain látsz joghurtot azon túl, hogy drágák sokszor nem is igaziak, hanem
gyáriak.
Szeretnék bemutatni egy tippet, amivel házilag is tudsz garantáltan igazi egészséges
joghurtot készíteni.

Hozzávalók: 1l- zsíros tej, 1-doboz natúr joghurt, pár darab gyümölcs, eperdzsem. .

Elkészítés: Egy egyszerű, és finom otthon is elkészíthető joghurtot készítettem egy pár napja, amit mindenkivel meg szeretnék osztani.
Egészséges, és így tudjuk tesztelni, hogy eddig milyen minőségű joghurtot fogyasztottunk. Szóval a lényeg, ha tejet vásárolunk minél magasabb legyen a zsírtartalma, és joghurtot is olyat kell beszereznünk amiben van élő baktériumflóra. Egy lábasba öntöttem a tejet, és jól felforraltam, majd hagytam kihűlni. Ezután a joghurtot fakanál segítségével hozzáadtam, és jól elkavartam. Fontos, hogy meleg helyen tároljuk, és konyharuhával takarjuk le, és egy nap legalább 2-3-szor kavarjuk picit meg. Hidegbe nem szabad az edényt berakni, mert nem fog besűrűsödni a tejünk. Én másfél nap múlva láttam változást, és 2-nap kellett ahhoz, hogy sűrű joghurtot egyek. Ahogy telnek a napok úgy napról napra szépen sűrűbb, és sűrűbb lesz. Lehet belehelyezni gyümölcsöket, és hogy édes legyen én eperdzsemet csurgattam bele.
Előre az élőflórás bacikért! :)
Elkészítési idő: 2 nap

Házi joghurt:

Címkék: joghurt egyszerű praktikák könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr352067233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

James L2 2010.08.03. 02:31:12

Nekem egy éjszaka alatt el szokott készülni. Először is habverővel keverem össze a tejet a joghurttal, majd a tálat berakom a sütőbe. De a sütőt nem kapcsolom be, hanem berakok mellé egy kislámpát, 100 Wattos ízzóval, így az melegít. Csak azért teszem sütőbe, mert ott nincs légmozgás.
süti beállítások módosítása