Keksztorta

 2010.04.14. 22:29



Mit lehet előállítani egy kis kekszből, tejből, kakaóból, és vajból?
Pl: keksztekercs tortát.
Minden alkalomra kiváló, és egyszerű nagyon az elkészítése, és kellő dekorálással még látványosabbá tudjuk varázsolni. Mivel pár hét múlva anyák napja, lehet hasonló ínyencséggel kedveskedni az édesanyáknak.

Hozzávalók:
1kg háztartási keksz, 15 dkg margarin, (bármilyen vaj jó hozzá) 15dkg cukor, 2 evőkanál kakaó, fél liter tej, kókuszreszelék, egy kiskanál eperdzsem.


Hozzávalók a torta dekorálásához:
1db tojás fehérje, cukor, pár száll élő virág, pár darab műlevél, piros szalag, pár darab száraz virág, pár darab ezüstszínű gyöngy, 1db nejlonzacskó.


Elkészítés: Egy edénybe beletörtem a kekszet, majd egy kis lábasba megolvasztottam a vajat, és hozzáadtam a cukrot. Pár percig kavargattam, és hozzáadtam a kakaót, és így az alapanyagokat hagytam amíg felfő , de persze kavartam közbe. Utána a tejet hozzá öntöttem, és pár percig a tűzön maradt hogy szintén így is felfőjön. Levettem a tűzhelyről, és a keksz törmelékre borítottam. Jól megkavartam, hogy a törmeléket mindenhól érje a csoki öntet. Ezután eperdzsemet adtam hozzá, és így is összekavartam. Fél órát hagytam állni, hogy puhuljon a keksz. Nekem volt itthon egy kisebb alufólia tálam, és ebbe kanállal bele lapátoltam a masszát. Ezután a hűtőbe raktam, és egy éjszakán keresztül ott maradt.
Másnap kivettem, és egy lapos tányérra rátettem, és hírtelen nem akart lejönni az alufólia tál róla, így késsel szabadultam meg tőle. Mikor ezzel is megvoltam, kókusz reszeléket vettem elő, és egy kést bevizeztem és a keksztorta oldalát a kés segítségével, bevontam a kókusz reszelékkel. Gondoltam a tetejét is szépen kidíszítem. Bekapcsoltam a tűzhelyet egy lábasba öntöttem vizet hagytam jól felforrni, és egy üveg tálat rátettem, és a tojás fehérjét belecsúrgattam, és habverő segítségével félig felvertem gőz fölött, és mikor már majdnem kész voltam a habveréssel akkor adtam hozzá 1 kanál cukrot, és még így 1 percet vertem a habot. Fogtam egy zacskót, vágtam egy lukat rajta, és lapátoltam bele a kész habból. Ízlés szerint dekoráltam, bár nekem nem volt itthon cukor gyöngyöm, ezért a karácsonyról megmaradt gyöngysoromból csíptem rá párat. Kerestem pár szál élővirágot, és abból raktam a süteményre, hogy még mutatósabb legyen. A tányér szélét pedig műlevéllel raktam körbe, ezt a művirág száráról vágtam le. Nagyon sok dekorációhoz nagy segítséget nyújt a levél.  Végül száraz, és élő virágot szúrtam a levelek közé. Én a tányér elé egy piros szalaggal átkötött virágot raktam, és persze a gyöngyből tekertem rá.

Ajánlom mindenkinek kipróbálni, mert igazán finom, és pofon egyszerű az elkészítése!

Felülről nézve:





Szemből nézve: 

 
 

Címkék: főzés levél torta recept csoki ételek keksz kókusz kakaó

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr381922104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása