Ha nincs otthon tojásfesték, akkor sem kell megijedni, mert sok olyan hétköznapi dolog van, amivel pótolni tudjuk a festéket!

Hozzávalók: 9db tojás, 1db piros filc, 1db zöld színű filc, 1db kisebb tekercs piros szalag, 1db kisebb szál díszgyöngysor, 1db bordó színű körömlakk, pár fajta élő virágszirom, 1db piros színű rúzs, 1 evőkanál kristálycukor, 1db tojásfehérje.

Elkészítés: Dekoráljunk gyorsan, és könnyedén az ünnepekre tojásokat! Lehet tojásokat kifújni, de én egész tojásokat pingáltam ki itthoni tárgyakkal. A tojásokat egyenként megtisztítottam, majd 3 db tojást hagytam elő, és kétfajta filc segítségével kifestettem őket, majd belehelyeztem a műfűvel kibélelt kosaramba. Volt itthon piros szalagom vágtam egy kisebb csíkot belőle, és az egyik tojást ezzel vontam be. Mint mikor ajándékot csomagolunk hosszába, és keresztbe is elkötöttem a tojást. Áttetsző ragasztószalaggal a tojásra tudtam könnyedén rögzíteni a szalagot. Ezt is hozzá raktam, az elkészültek közé. A következő tojást az egyik elhasználódott rúzsommal festettem ki. Különböző mintákkal ki lehet próbálni, és meg látjuk a végeredményt, hogy ezzel is milyen szép kidekorált tojást tudunk készíteni. De lehet úgyis csinálni, hogy egy tojásfehérjébe belemártottam az ujjam, és a tojáson hullámos vonalat húztam, majd kristálycukorba azt a részt beleforgattam, és egy nagyon szép formát kaptam. Bár én mikor kész voltam, és meghempergettem a cukorba a tojást, még rúzzsal fent is, és lent is húztam egy hullámos vonalat. Ezzel még látványosabbá varázsoltam. Ilyenkor tavasszal a húsvét a virágokról is szól, és bátran ékesíthetjük szirmokkal is a tojásokat. Az egyik tojás alját bekentem picit az egyik lakommal, és körbe bevontam színes virágszirmokkal. Mikor jól rátapadt a szirom a tojás oldalához, kezembe fogtam az egyik körömlakkom, és a tojás felső részét vastagabb hullámokkal díszítettem. Pici száradás után bele tettem a többi kidekorált tojás mellé. Mindezután két tojás maradt festék nélkül. Az egyiket megfogtam, és tojásfehérjébe mártottam, és a tojás közepét jól bekentem, majd egy élő sárgavirágot ráragasztottam, és körömlakkal picit bekentem a szirmokat. Száradás után a többi tojás közé tettem. Nem maradt más hátra szintén úgy jártam el, mint az előzőnél tojásfehérjével a tojásra rögzítettem egy színes virágszirmot, majd volt itthon egy díszgyöngysorom, és a virág közepére ragasztottam egy gyöngyöt, és körömlakkal szárat, és levelet rajzoltam a virágnak.

Szépek, színesek lettek az ünnepi tojások!

Tipp: Bár eszembe jutott egy tojásdekorálási megoldás még. Egy kihegyezett gyertyával különböző mintákat rajzolunk a tojásokra, majd egy fej hagymát megfőzünk, és ennek a levébe belemártjuk a tojásokat, és nagyon szépen kirajzolódnak, amiket rá rajzoltunk. A végén pici olajos vattával megtörölgetjük, és szép fényes lesz.

Addig is kellemes készülődést kívánok mindenkinek az ünnepekre! :)

Húsvéti tojásfestési praktikák:

Címkék: húsvét tojás festék praktikák könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr212763486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása