Édes szívem

 2011.02.13. 20:52

 

 

 

Mindenfajta drága bonbon helyett, inkább készítsünk mi magunk valami Valentin napi meglepetést!

Hozzávalók a tésztájához: 50dkg liszt, 1cs élesztő, 1db tojássárgája, 3 evőkanál olaj, csipet só, 4 evőkanál cukor, 1dl tej, fél kiskanál szódabikarbóna, 1db tojássárgája a tészta lekenéshez.

Hozzávalók a töltelékhez: 6 evőkanál cukor, 2 evőkanál kakaó.

Hozzávalók dekorációhoz: pár db műlevél, pár db művirág.

Elkészítés: Egy tálba raktam a következő hozzávalókat: a lisztet, a tojássárgáját, az olajat, a sót, a szódabikarbónát, és végül a cukrot. Ezután a tűzhelyre helyeztem egy kisebb lábast beleöntöttem a tejet, és szórtam bele 2 kiskanál cukrot, majd meglangyosítottam. Mikor kész lettem ezzel is az élesztőt beleborítottam, és meg vártam, míg fel fut.

A tejes élesztős lét a lisztes edénybe csurgattam, és fakanál segítségével jól eldolgoztam. Jól gyúrható tésztát készítettem, és az edényt meleg helyre tettem, és letakartam egy törölgető ruhával. Duplájára kelesztettem.

A készre kelt nyers tésztát egy kilisztezett nyújtódeszkára kiszedtem, és újnyi vastagságúra kinyújtottam, úgy hogy egy nagyobb téglalapformát kaptam. Egy evőkanálnyi vajjal megkentem a tésztát. Nem maradt más hátra, mint a kakaós cukrot erre rá szórni, és feltekerni.

A tepsit jó alaposan kivajaztam, és liszteztem, majd a felcsavart kakaós tésztát a tepsibe pakoltam , és egy szívformát csináltam. Szerettem volna még látványosabbá varázsolni a süteményem, ezért kés segítségével a szívforma szélét körbe újnyi vastagon bevagdostam. A bevagdalt részeket lefektettem, és picit lelapítottam, és a töltött rész így nem folyik ki.

Így jártam el az összes bevágott résznél.

Tojás sárgával lekentem a tetejét, ezután előmelegített sütőbe tűpróbáig készre sütöttem.

Mikor kihűlt a sütemény apró művirágokkal, és levelekkel díszítettem.

Látványossá tudtam varázsolni az édességet a bevágott részekkel, és a színes virágokkal!

Ezzel a süteménnyel kívánok mindenkinek Boldog Valentint! :)

Jó étvágyat kívánok!

 

Édes szívem: 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: olcsó valentin ételek sütemény kakaós egyszerű könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr662658938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása