Tejszínes torta

 2010.05.18. 17:58



Tortát nem olyan bonyolult készíteni, ha a piskótatésztát kellő képen elkészítjük!


Hozzávalók:
4db tojás, 8-evőkanál cukor, 4-evőkanál liszt, 5-evőkanál eperdzsem, tejszínhab, pár csepp citromlé.

Elkészítés: Egy kisebb lábast kerestem, és vajjal kikentem, majd kiliszteztem. A tűzhelyre vizet raktam forrni, és rá helyeztem egy üveg tálat, és a tojások fehérjét bele ütöttem, a sárgáját pedig félre tettem. Nekem kézi keverőm van, és azzal félig kikavartam forró gőz fölött a fehérjét, és utána hozzáadtam a cukrot,
és egy pár csepp citrom levet. Még egy darabig így is jól átdolgoztam a habot, és mikor kész lett levettem a tűzhelyről. A tojássárgáját 4-evőkanál cukorral  kikavartam, és a kész fehérje habhoz hozzáadtam.
Óvatosan fakanál segítségével összeforgattam, és a lisztet hozzászórtam. A kivajazott, és lisztezett formába öntöttem a kavart tésztát, és közepes lángon készre sütöttem. Tű segítségével megnéztem , hogy biztosan átsült e a közepe is. Ahogy kész lett a piskótatésztám hagytam kihűlni a sütőbe, és fakanállal kitámasztottam a sütő ajtót és úgy hagytam kihűlni.  Késsel kettő lapot vágtam a tetején. Egy tányért fogtam rátettem a tészta alját, és eperdzsemmel megkentem, és ráraktam a másik lapot, és a tejszínhabból fújtam rá. Erre is ráhelyeztem a lapot, és végül a teteje maradt, hogy kidekoráljam. A tetejét lekvárral kentem meg, és tejszínhabbal körbe fújtam ízlés szerint, majd cukorral dekoráltam.
Isteni finom lett, ajánlom mindenkinek!
Jó étvágyat kívánok hozzá!

Elkészítési idő: 45 perc


Tejszínes torta:

 

Címkék: torta recept ételek tejszín sütemény egyszerű lekvár könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr572013399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása