Joghurtos alagút

 2010.04.24. 21:36



A joghurt tölteléknek is kiváló.

Hozzávalók a tésztához: 25 dkg liszt, 15 dkg vaj, (bármilyen vaj jó hozzá,) 1 db tojássárgája, 1 csipet só, 1dl tejföl.

Hozzávalók a töltelékhez: 2 db tojás fehérje, 2 evőkanál cukor, 1 doboz epres joghurt, pár csepp citromlé.

Hozzávalók a csoki öntethez: 10 dkg vaj, 2 evőkanál cukor, 3 evőkanál kakaó, tej annyi hogy sűrű legyen az öntet.

Elkészítés: Egyszerű otthoni alapanyagokból könnyen sütemény tölteléket tudunk készíteni. Nekem joghurtom volt itthon és gondoltam ezzel is finomra tudom varázsolni az édességemet. Bekapcsoltam a sütőt, hogy kellőképp átmelegedjen. Kivajaztam, és liszteztem a tepsit. Majd elővettem egy tálat beleszórtam a lisztet, a vajat, a tojássárgáját, a sót, a tejfölt, és összedolgoztam a hozzávalókat. Fél órát hagytam pihenni a nyers tésztát.
Addig egy lábasba vizet öntöttem jól felforraltam, és egy üvegtálat raktam rá, és beleütöttem 2 db tojás fehérjét, és elkezdtem lassan kavarni, majd mikor félig kikavarodott adtam hozzá pici citrom levet, és beleborítottam 2 evőkanál cukrot. Mikor ezeket is beleraktam így is kavartam pár percig, hogy jó kemény legyen a hab. Ahogy kész lettem a kevergetéssel egy dobozos joghurtot hozzáöntöttem, de nagyon lassan fakanál segítségével kavartam, hogy a hab össze ne essen. Ezután megliszteztem az asztalt, és a tésztát kinyújtottam akkorára, mint a tepsi. A lényeg az, hogy ez a tészta hamar keménykedik mikor megsül, és nem nyújtottam vékonyra , hanem hagytam kicsit vastagabbra. Így ha készre sült nem szárad gyorsan. Beraktam a sütőbe, és közepes lángon hagytam készre sülni. Figyelni kell sütésnél arra, hogy nem szabad túl sütni sem. Kivettem a sült tésztát a sütőből, és mikor félig kihűlt nagyobb kockákat vágtam belőle, és a kész habot beletöltöttem, és utána óvatosan feltekertem. Persze lehet úgy is készíteni, hogy a nyers tésztát szaggatóval kiszaggatjuk, és úgy sütjük készre, és csak belemártjuk a joghurtos habba a végén. Gondoltam készítek egy kis csoki öntetet, és abba belemártom mindkét végét. Egy lábasba a vajat, és a cukrot megolvasztottam, majd bele szórtam a kakaót, és kicsit felfőztem, és a tejet hozzá öntöttem, és sűrűre főztem. Ebbe az öntetbe mártottam a desszert mindkét végét, és mivel nekem volt itthon dióm, szórtam egy kicsit a tetejére.
Nem kell megijedni, mert a tölteléktől fog megpuhulni a tészta.

Mindenkinek kívánom az elkészítést!
Jó étvágyat hozzá!


Joghurtos alagút:

Címkék: dió főzés olcsó recept csoki ételek joghurt sütemény egyszerű könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr761948846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása