Banános szelet

 2010.04.22. 22:10



 Egyszerű süteményt még finomabbá tudunk varázsolni gyümölcsök segítségével.


Hozzávalók: 20 dkg vaj, (akármilyen vaj jó hozzá), 20 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csomag sütőpor, 3 db tojás, csipet só, liszt (annyi, hogy ne kemény tésztát kapjunk,) 3 evőkanál eperdzsem, 1 banán, 1 evőkanál kakaó, 2 dl tej.

Elkészítés: Kavart tésztából próbáltam valami könnyű édességet elkészíteni, és mivel banánom volt itthon azzal próbáltam kicsit a tölteléket finomabbá tenni.
A sütőt bekapcsoltam, hogy kellő képen átmelegedjen.
Egy tálba raktam a vajat, a tojásokat, a cukrot, a sütőport, a vanília cukrot, ezt jól fakanál segítségével összedolgoztam, és végül hozzáadtam annyi lisztet, hogy kicsit nyúlós állagú legyen és semmi kép túl kemény a tészta. Kivajaztam, és liszteztem a tepsit, majd belefolyasztottam a nyers tésztát. Akinek van mazsolája az nyugodtan szórhat egy kicsit rá. Közepes lángon készre sütöttem. Tű segítségével néztem meg, hogy jó-e a közepe. Nem vettem ki a sütőből azonnal, hogy nehogy összeessen a készre sült tészta. Fakanállal kitámasztottam a sütő ajtót, és megvártam, míg kihűl. Addig egy edénybe vajat kanalaztam, és hozzá öntöttem az eperdzsemet, és ezt jól összekavartam. A kihűlt sütemény széleit levagdostam, és félre raktam. A dzsemes krémet a tésztára kentem, és erre rá szeleteltem a banánt. A levágott ínyencség széleit összemorzsoltam, mint a zsemlemorzsát és a banánra szórtam. Ahogy ezzel is megvoltam egy lábast vettem a kezembe, és pici vajat egy kis cukorral megolvasztottam, és mikor felfőtt, hozzáadtam egy kanál kakaót, és így is kavartam egy kis ideig. Majd 2 dl tejet borítottam rá. Közép sűrűre főztem, és mikor kihűlt locsoltam a csoki öntetből a banános desszert tetejére. Beraktam a hűtőbe, 1-2 óra múlva lehet szeletelni.
Egyszerűen isteni finom, és tudtam előre, hogy keveset készítettem, mert hamar elfogyott.
Jó étvágyat hozzá!


Elkészítési idő: 40 perc

Banános szelet:

Címkék: banán recept ételek sütemény sütés szelet egyszerű lekvár olcsón könnyen banános

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr971943896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása