Kakaós tekercs

 2010.04.04. 16:30



Egyszerűen, gyorsan elkészíthető sütemény.
Szeretek sütni, de vannak az embernek olyan napjai, mikor nem szeretne sok időt eltölteni a konyhában, és egész nap az édesség készítésével foglalkozni.
Ilyenkor szoktam kitalálni olyan finomságot, ami nem sok időt vesz igénybe, és persze kevés alapanyag kell hozzá.

Hozzávalók: 4 marék liszt, 1 egész tojás, csipet só, 2 evőkanál ráma margarin, 1 kiskanál sütőpor, egy csipet szódabikarbóna, 2 evőkanál tejföl, 1 csomag vaníliás cukor, fél bögre tej,

Töltelék: 4 evőkanál cukor, 2 evőkanál kakaó, 1 csomag vaníliás cukor,


Elkészítés: Minden sütésnél az első dolgom, hogy bekapcsoljam a sütőt, hogy mire a nyers tésztát beteszem, kellő képen átforrósodjon.
Egy tálat kerestem, és a kezemmel 4 maréknyi lisztet beleszórtam. Majd ezután a sót, a tojást, a sütőport, a szódabikarbónát, és a vajat hozzáadtam. Összekevertem fakanállal és bár nekem kicsit kemény volt a tésztám ,ezért adtam hozzá egy kis tejfölt. Figyelni kell nagyon, hogy ragadós se legyen, mert nem tudjuk kinyújtani. Én nem szoktam sok lisztet hozzá adni, mert figyelek arra ,hogy túl kemény se legyen, hiszen akkor nem kapunk omlós puha tésztát a végén.
Közepes legyen a tészta se nagyon ragadós, és persze túl kemény se legyen.
Mikor ezzel megvoltam 10 percet vártam kicsit had pihenjen. Addig elővettem a tepsim és kivajaztam. Majd olvasztottam egy kis edénybe szintén két evőkanál vajat, ezt fogom csurgatni a süteményre.
Ahogy mindent előkészítettem egy bögrébe szórtam cukrot, és kakaót.( Bár én több kakaót szoktam rakni az édességbe ,mert mint a csigánál is domináljon jobban a töltelék .és ne csak a tésztát együk.) 10 perc elteltével lisztet szórtam az asztalomra, és a nyers tésztát kettévágtam késsel ,így én kettő szálat sütöttem belőle.
Az egyik tésztám megfogtam és lisztezett nyújtófával kinyújtottam ,de vigyáztam arra ,hogy nagyon vékony se legyen, mert ha betöltöm a töltelékkel kiszakad, és szétfolyik a sütőben az egész.
Mikor ezzel elkészültem olvasztott vajjal megkentem a kinyújtott tésztát és rá szórtam a kakaós cukrot.
Gondoltam a töltelékre szórok egy kiskanál vaníliás cukrot. Ezután föltekertem de óvatosan, hogy a töltelék ne szóródjon ki, és vigyáztam a tésztára is, hogy ne szakadjon ki sehol. Beleraktam a kivajazott tepsibe, és ugyan így jártam el a másik nyers tésztával is.
 Majd olvasztott vajjal kicsit megkentem minkét szál tetejét. Ezután egy tűt fogtam ,és a tésztát picit megszúrkáltam,  hogy ne repedezzen meg a sütemény, és a kiáramló gőz miatt  meg szoktam picit szúrni.
10 percet sütöttem és langyosítottam egy fél bögre tejet, majd szórtam bele vaníliás cukrot, és a már majnem készre sült tekercset meglocsoltam. Visszaraktam sülni, és szintén tű segítségével megnéztem a közepét, hogy mennyire sült már meg.
20 perc alatt sült készre a sütim. Hagytam a sütőbe ki hűlni, majd vizes késsel fölszeltem és vaníliás cukrorral kicsit megszórtam a tetejét. Imádom mikor a töltelék vastagabb, mint a tészta.
Ajánlom mindenkinek az elkészítést.
Elkészítés idő: 50 perc

Sütés előtt:













 Sütés után:

Címkék: olcsó ételek sütemény kakaó egyszerű könnyen

A bejegyzés trackback címe:

https://konnyen.blog.hu/api/trackback/id/tr251893825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása